Telefon: 08-64 21 990

​Brasiliansk vaxning i Stockholm

• Brasiliansk vaxning 500 kr (450:- förstagångskund prova på brasiliansk vaxning med marknadens mest skonsamma intimvax)
  • Brasiliansk vaxning inklusive hela benen 900 kr
  • Brasiliansk vaxning för män 600 kr

På Fot & Hudvårdskliniken har vi lång erfarenhet av brasiliansk vaxning, vi utför behandlingen på ett professionellt och hygieniskt sätt.

Vi använder oss utav ett varm vax som är speciellt framtaget just för intim vaxning och känslig hud. Vi använder aldrig remsor på det mest intima delarna då detta lättare skadar huden samt vid regelbunden vaxning sliter mer på huden.

Vi efterbehandlar huden med lugnande desinficerande produkter.

Brasilianska vaxningen utförs av auktoriserade hudterapeuter i Stockholm med intern utbildning på brasiliansk vaxning i en lugn behaglig miljö, där du kan du känna dig trygg och avslappnad.​

Vad bör jag tänka på?

Det är viktigt att tänka på att håret bör vara minst 5mm vid brasiliansk vaxning allt för att du ska få ett så bra resultat som möjligt. Det brukar vara lagom med ett intervall på mellan 4-8 veckor mellan varje brasiliansk vaxning.

Du bör avstå från träning, bad och solning 48 h efter behandlingen då huden och porerna är extra mottaglig för bakterier. Vi har även efterbehandlande produkter till försäljning för att undvika irriterad hud samt inåt växande hårstrån.

Gör det ont?

Många undrar om det gör ont att vaxa sig intimt, smärtan är kortvarig och

vi utför vaxningen på ett så snabbt och smärtfritt sätt som möjligt. Vid regelbunden vaxning glesas hårväxten ut och stråna blir tunnare och släpper lättare från roten vilket gör att vaxningen blir mindre smärtsam.​

Företag:

Fot & Hudvårdskliniken